Харківська обласна рада. Комунальне підприємство
«Регіональний центр природних ресурсів та екології»

Розробка документації та супровід робіт

Строки накладення адміністративного стягнення та місце розгляду справи

Перевірка підприємства екологічною інспекцією вже закінчена, але через деякий час держінспектор запрошує порушника до приміщення Держекоінспекції для складання постанови про накладення адміністративного стягнення.

Чи правомірні дії інспектора екологічної інспекції щодо притягнення до адміністративної відповідальності після закінчення терміну перевірки в приміщенні екологічної інспекції?

Важливо:

Строки накладення адміністративного стягнення та місце розгляду справи про адміністративне правопорушення державними інспекторами з охорони навколишнього природного середовища, визначаються вимогами Кодексу України про адміністративні правопорушення (далі – КупАП) та Інструкцією з оформлення Державною екологічною інспекцією України та її територіальними органами матеріалів про адміністративні правопорушення» затвердженою наказом Мінприроди України від 05.07.2004 № 264 зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 27.07.2004 № 934/9533 (далі – Інструкція).

Строки накладення адміністративного стягнення – ст. 38 КУпАП, п. 3.5  Інструкції, а саме: адміністративне стягнення може бути накладено не пізніш як через два місяці з дня вчинення правопорушення, а при триваючому правопорушенні – не пізніш як через два місяці з дня його виявлення, за винятком випадків, коли справи про адміністративні правопорушення відповідно до цього Кодексу підвідомчі суду (судді).

Місце розгляду справи про адміністративне правопорушення – ст. 276 КУпАП, п. 3.1 Інструкції, а саме: справа про адміністративне правопорушення розглядається за місцем його вчинення.

Виходячи з викладеного, термін закінчення перевірки не завжди є вирішальним для прийняття рішення щодо притягнення порушника до адміністративної відповідальності, оскільки наприклад законом України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності», визначений строк перевірки для планового заходу:

– не може перевищувати десяти робочих днів, а щодо суб’єктів мікро-, малого підприємництва – п’яти робочих днів (п.5 ст.5);

– для позапланового заходу – не може перевищувати десяти робочих днів, а щодо суб’єктів малого підприємництва – двох робочих днів (п.4 ст.6).

Отже, якщо з дня вчинення правопорушення ще не минуло два  місяці, а при триваючому правопорушенні – не пізніш як через два місяці з дня його виявлення, за винятком випадків, коли справи про адміністративні правопорушення відповідно до цього Кодексу підвідомчі суду – держінспектор має право притягти порушника до адмінвідповідальності, але не в приміщенні  екологічної інспекції, оскільки справа про адміністративне правопорушення розглядається за місцем його вчинення.

При цьому, додержання вимог законності при застосуванні заходів впливу за адміністративні правопорушення здійснюється й через право оскарження. Відповідно до ст. 7 КУпАП, особа, яка притягається до адміністративної відповідальності має право, у тому числі на оскарження постанови по справі.

Порядок оскарження визначений статтями 287-289 КУпАП та п. 4.10, 4.11, 4.12 Інструкції. Також, безпосередньо в протоколі про адміністративне правопорушення передбачено роз’яснення права порушника на оскарження постанови по справі.

Таким чином, дії держінспектора по складанню постанови про накладення адміністративного стягнення не за місцем вчинення правопорушення, можна визнати неправомірними та оскаржити їх у вищевказаному  порядку.

Не допускайте порушень природоохоронного законодавства. З метою їх запобігання, прагніть зустрічати перевірки  Держекоінспекції з наявною дозвільною документацією.

Звернувшись до  комунального підприємства «Регіональний центр природних ресурсів та екології» Ви отримаєте надійного партнера в підготовці документів та подальшому отриманні необхідного дозволу для Вашого підприємства.

Наш професіоналізм, відповідальність та надійність в роботі з партнерами – гарант Вашої безпеки в екологічній діяльності підприємства і його економічних вигодах.

Щоб отримати повну відповідь на Ваші питання та підтримку у вигляді  індивідуальної безкоштовної консультації, звертайтесь, будь ласка з відповідною заявкою за посиланням – http://rcpre.kharkiv.ua/ekologichna-dokumentatsiya

Будемо вдячні за довіру та надаємо доступ до поточної інформації при виконанні взятих на себе зобов’язань.

Види діяльності підприємства
виготовлення та видача агрохімічного паспорта

Агрохімічні
паспорта

  • збір, обробка та аналіз первинної документації
  • здійснення моніторингу ґрунтів
  • супроводження робіт з виготовлення і отримання агрохімічного паспорту
  • підготовка висновків з питань погіршення (покращення) якості грунтів за наслідками господарювання
дозвіл на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря, спеціальне водокористування та висновки екологічної експертизи

Eкологічна
документація

  • викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря
  • водоспоживання та водовідведення
  • поводження з промисловими відходами
  • оцінка впливу на довкілля (ОВД)
дозвіл на геологічне вивчення родовищ корисних копалин, на видобування корисних копалин, геологічне вивчення нафтогазоносних надр

Геологія
та надра

  • дозвіл на геологічне вивчення родовищ корисних копалин
  • дозвіл на видобування корисних копалин
  • дозвіл на геологічне вивчення нафтогазоносних надр
поводження з відходами

Поводженння з
відходами

  • розробка документації щодо утилізації відходів
  • надання екологічно-юридичного супроводу
  • збір, зберігання, оброблення, утилізація та захоронення відходів
Для отримання консультації
заповніть форму і ми зв'яжемося з Вами